1. Všeobecné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým Karol Krumphanzl KA-COMP, Námestie Mieru 7, Moldava nad Bodvou , 045 01 IČ0 43765777, IČ DPH SK10786820226 
Zapísaný v živnostenskom registri č.8302, č. OŽP - C/2007/03113-2/CR1K (ďalej len "obchodník") a nákupom, ktorého predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

Kontaktné údaje obchodníka:

Kontaktné údaje predávajúceho: :
email: ka-comp(@)ka-comp.sk
Mobil: 0911397609

- bankové spojenie:

SK86 8360 5207 0042 0301 1533

- adresa sídla spoločnosti:
Karol Krumphanzl KA-COMP, Námetie Mieru 7, 045 01 Moldava nad Bodvou, Slovenská republika, IČO: 43765777, DIČ: 10786820226, IČ DPH SK: SK10786820226

- prevádzka a korešpondenčná adresa:
Potraviny Fresh KA-COMP, Janík 136, 044 02 Janík ( Otváracie hodiny PO-PIA: od 8:00 do 12:00 od 14:00 do 16:00 - SO: od 8:00 do 12:00: 00)

email: ka-comp(@)ka-comp.sk
Mobil: 0911397609

Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna 3, PO BOX A-35, 040 65 Košice 1
Odbor výkonu dohľadu
ke@soi.sk
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.1. Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú súčasťou súčasnej zmluvy. V prípade, že obchodník a predáva uzatvoria písomnú kúpu zmluvy, v ktorej si dohodnú podmienky odchýlok od týchto podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky musia byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na dodanie tovaru, doba zodpovednosti za vady a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
1.2. Doplnkovou zmluvou sa rozumie dohoda o poskytnutí alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku bez ohľadu na to, či produkt poskytne alebo poskytne obchodníkovi alebo inej osobe na základe dohody s obchodníkom.
1.3. Zobrazená cena za tovar na všeobecnej internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platného právneho predpisu Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Obchodník si upraví právo upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpnu zmluvu uzatvorenú pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že nedošlo k dodaniu tovaru.
1.5. V prípade, že obchodník nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskej únie alebo v týchto obchodných podmienkach, môže využiť svoje právo voči obchodníkom prostredníctvom príslušného súdu.

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1. Návrh uzavretej kúpnej zmluvy obchodníka s kupujúcim vo forme vyplneného a odoslaného formulára na obchodného obchodníka, ktorým bol odoslaný návrh na uzavretú kúpnu zmluvu, predmetom ktorej je platný prevod vlastného práva k tovaru vybraného z predaja tovaru za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v tejto objednávke ( ďalej len „objednávka“).
2.2. Následne po odoslaní objednávky dostanete potvrdenie na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému obchodníka (ďalej len „nie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu záujemcu môžete byť v prípade potreby zasielať ďalšie informácie ohľadom jeho objednávok.
2.3. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že obchodníkovi bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.4. Obchodník následne zašle e-mailovú adresu kupujúceho na informáciu o tom, či bola objednávka akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a prípadne aj cene, podmienkach, spôsobom a termínom prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné údaje.
2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručenie akceptácie objednávok v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
2.6. Obchodník jasný, jednoznačný, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávok o predzmluvných informáciách, ktoré sa týkali platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
a) o hlavných vlastnostiach produktu v rozsahu primeranom prostriedku a produktu informovali o príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,
b) o obchodnom mene a sídle obchodníka alebo osoby, v mene ktorej obchodník podniká informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka av čl. 1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodníka obchodníka,
c) o telefónnom čísle obchodníka, o adrese elektronickej pošty obchodníka a o ďalších prostriedkoch on-line komunikácie kupujúcim obchodníkom informovali o príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka av čl. 1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na pravej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
d) o adrese obchodníka, alebo osoby, ktorá v mene obchodníka koná, na ktorej môže využiť práva zo zodpovednosti za tovar alebo služby, odstúpenie od zmluvy, podať žiadosť o nápravu alebo iný podnet informoval vo veci čl. 1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na podstránke elektronického obchodu obchodníka,
e) o celkovej cene tovaru alebo príslušnej služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno presne určiť vopred, spôsobom, akým sa vypočíta sa, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že ich kupujúci bude povinný uhradiť informácie o príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu,
f) o platobných podmienkach, údajoch o podmienkach, o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu v príslušných článkoch týchto podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
g) o existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti za tovar, digitálneho obsahu a digitálnej služby a dostupnosti spotrebiteľskej záruky, ak ju obchodník alebo výrobca poskytuje ao postupoch uplatňovania a vybavovania zodpovednosti za vady, sťažností a podnetov kupujúcich informoval v príslušných článkoch obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
h) o existencii a dĺžku trvania zodpovednosti za vady služby a postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady informovali v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
i) o podmienkach popredajného servisu v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
j) o kompatibilite a interoperabilite vecí s digitálnymi prvkami, digitálneho obchodníka obsahu a digitálnej služby, o ktorých vie alebo je opodstatnené, že o ktorých ide, informovali ste príslušné katalógy pri jednotlivých produktoch stránky elektronického obchodu obchodníka,
k) o práve spotrebiteľa podávať obchodníkovi žiadosť o nápravu s uvedením osobitného odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov informoval v čl. 11. obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na týchto podstránkach elektronického obchodu obchodníka,
l) o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
m) o poskytnutí formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy informovali v čl. 10. a v prílohe týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka; obchodník poskytol úplný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka
n) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením obchodníka podľa § 21 ods. . 3 Zákona 108/2024 Zz o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon") a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť pošty informoval v čl. 10. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
o) o povinnosti kupujúceho uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 21 ods. 5 Zákona, ak odstúpi zo zmluvy o službách po tom, čo udelil obchodníkovi výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c). Zákona informovala v čl. 10. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na pravej strane elektronického obchodu obchodníka,
p) o okolnostiach, za ktorých stráca právo na odstúpenie od zmluvy informovali v čl. 10. podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
q) o existencii kódexov správania, ktoré sa príslušného obchodníka zaviazal, a o spôsobe, akým môže nakupovať s nimi obchodný tovar alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke obchodu obchodníka,
r) ​​o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informácie o podmienkach vypovedania zmluvy informovali o najbližšej katalógovej stránke elektronického obchodu a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu ,
o minimálnej dĺžke trvania s výsledkami vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplývajú záujemcu o dôsledok dodržiavania príslušnej stránky elektronického obchodu obchodníka a v obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodníka,
t) o povinnostiach objednávateľ platby preddavok alebo poskytnúť finančnú zálohu na žiadosť obchodníka ao podmienkach, ktoré sú na príslušnej webovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v ktorých sú uvedené príslušné podstránky elektronického obchodu. obchodníka,
u) o funkčnosti vecí s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnych služieb, vrátane dostupných technických ochranných opatrení informovali o najnovšej katalógovej stránke elektronického obchodníka a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na najbližšej webovej stránke elektronického obchodu obchodníka,
v) o možnostiach a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa obchodník zaviazal tento systém využívať informoval na aktuálnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
w) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony boli zapísané v obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
x) o tom, že kúpa zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupný po tom, ak si kupujúci vyžiadal písomnú informáciu na vyžiadanie katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
y) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka.
2.7. Ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť o úhradu dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6.. písm. e) týchto obchodných podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6.. písm. n) týchto obchodných podmienok, je povinný zaplatiť tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.

3. Práva a povinnosti obchodníka

3.1. Obchodník je povinný:
a) dodať na základe objednávky potvrdenú akceptáciu kupujúceho tovaru v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu dovtedy potrebného na jeho uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c ) po uzavretí kúpnej zmluvy, avšak spolu s dodaním dopravy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.6.. vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie platného tovaru a ďalšie doklady predpísané právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný zoznam, zoznam údajov, daňový doklad).
3.2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Z dôvodu vypredania zásob nedostupnosti nie je schopný obchodník dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými podmienkami, je povinný obstarávateľ kupovať náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, resp. stornovať objednávku. V prípade, ak kupujete v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy av prípade, ak kupujúci už uhradil cenu alebo jej časť, obchodník je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.

4. Práva a povinnosti kupujúceho

4.1. bol obchodníkom oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinná zaplatiť cenu.
4.2. je povinný:
a) prevziať objednaný a doručený tovar,
b) zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote vrátane doručenia tovaru,
c) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojim podpisom alebo podpisom tovaru poverenej osoby.
4.3. má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na stránke elektronického obchodu. Informácie o dostupnosti tovaru majú len informačný charakter.
5.2. Ak sa obchodník a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, obchodník je povinný poskytnúť tovar kupujúcemu najlepšie, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať tovar v lehote podľa prvej vety, dokúpiť ho, aby tovar dodal v súlade s primeranou lehotou. Ak obchodník nedostáva tovar ani v tejto primeranej dobe, môže si doplatiť od zmluvy.
5.3. Obchodník je oprávnený vyzvať kupovať na prevzatie tovaru aj pred predbežnou lehotou na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4. Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnemu farebnému odtieňu ako ich bude vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného aj na kvalitné zobrazovacie monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia.
5.5. je povinný prevziať tovar v mieste, ktorý je obchodníkom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kúpiť kúpiť dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“). je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktorý je obchodníkom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kúpiť dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (len „Časový rozsah“).
5.6. V prípade, ak obchodník dopraví tovar kupuje do miesta av Časovom rozsahu, je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocnenec pre prípad svojej neprítomnosti pri prevzatí tovaru a podpísaní protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je zadaným obchodníkovi kópiu akceptácie objednávok. Tovar považuje za doručený a prevzatý okamih doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu rozumieme dodanie tovaru na miesto, jeho prevzatie tovaru z tovaru alebo treťou osobou plne funkčnou kupou a podpísaním protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručenia a odovzdania tovaru z tovaru alebo treťou osobou plnenou kupujúcim.
5.7. Ak bude dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na Mieste av Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kúpite bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po väčšom časovom rozsahu, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na miesto.
5.8. Kúpna zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tímom, že ak kupujúci neuhradí obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v zmysle bodu 4.2. týchto obchodných podmienok v lehote 15 dní od výzvy obchodníka na prevzatie tovaru, zmluvy sa od začiatku rušenia, zmluvné strany vám vrátia alebo nahradia všetky plnenia a obchodník má právo voľne disponovať s objednaným tovarom.
5.9. je oprávnený dostať zásielku, teda tovar, aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu obchodníka. V prípade existencie vady zásielky tovaru a/alebo v prípade ak nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru, resp. chýba objednaný tovar) je zástupca obchodníka povinný na žiadosť kupujúceho vyhotoviť Zápis o škode s rozsahom a vadou tovaru, ktorého správnosť potvrdí uvedenie tovaru kúpiť. Na základe takto vyhotoveného zápisu doručeného obchodníka môže následne pokračovať odchádzať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť tovar s vadou a následne v zmysle čl. 8. obchodných podmienok využiteľných za tovar u alebo u inej osoby, o ktorej obchodník sa rozhodol kúpiť pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky (ďalej len „určená osoba“). V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša obchodníka.
5.10. platí pre obchodníka s obmedzenou lehotou v bode 5.2.. Týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodníka je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny bez náhradného odkladu je však v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy rovnakej spôsob, akým využil predaj pri svojej platbe, pokiaľ sa tak nedohodne na rovnaký spôsob vrátenia bez toho, aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.

6. Kúpna cena

6.1. Kúpiť si cenu za tovar dohodnutú v zmluve medzi cenovou ponuku. Ak je cena uvedená v potvrdení doručenej objednávky vyššia ako cena za identický tovar v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kúpiť si ponuku, ktorá doručí nákup do ponuky, ktorá prinesie elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorá musí poskytovať spotrebiteľské potvrdenie e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.

6.2. je potrebné zabezpečiť doručenie nákupu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávok alebo na online predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru. môžete využiť aj možnosť spotrebiteľského splátkového úveru – viac informácií získate na stránke  www.ka-comp.sk

6.3. V prípade, ak kupujúci predáva predávajúcemu kúpu bezhotovostným prevodom, za deň platby považujeme za deň, kedy bola celá kúpa cena pripísaná na účet predávajúceho.

6.4. je povinný poskytnúť predávajúcemu kúpu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, ale zároveň pri prevzatí tovaru.

6.5. V prípade, že kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto, zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, ktorá je oprávnená odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.

6.6. Náklady s montážou a výrobou tovaru nie sú zahrnuté v cene nákupu a potrebné tieto služby neposkytujú spojené.

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. spája, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka nadobúdať vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupuje tretia osoba splnomocnená kúpiť tovar prevezme tovar od obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď obchodník umožní kupovať nakladať s tovarom a kúpiť tovar. neprevezme.

8. Zodpovednosť za vady

8.1. Obchodník môže prejaviť vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa nachádza do dvoch rokov od dodania tovaru. Pri použití zmluvných strán je možné dohodnúť zodpovednosť na kratšej dobe obchodníka za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
8.2. Ak obchodník za vadu predávaného tovaru môže začať platiť voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).
8.3. zistiť môže práva zo zodpovednosti za vady len ak sa vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, avšak do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady.
8.4. Obchodník alebo určená osoba poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady po vypísaní vady kupujúcim. V potvrdení o vytknutí vady uvedie obchodník lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym cieľom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
8.5. Obchodník alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o vytknutí vady tovaru vo vhodnej forme zvoleného obchodníka, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť vytknuté vady tovaru a ešte raz mu vyplývajú o jeho právach, ktoré vyplývajú z ust. § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka.
8.6. kúpiť má právo nájsť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. si môže pomôcť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
8.7. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže doplniť jej odstránenie. Obchodník vadu odstraňuje v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie a opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vád.
8.8. Obchodník môže odvrátiť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie je možná, alebo ak bude s ohľadom na všetky okolnosti potrebné neprimerané náklady.
8.9. Na účely opravy alebo výmeny tovaru odovzdá alebo sprístupní obchodníkovi alebo ním určenej osobe.
8.10. Obchodník dodáva opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na skutočné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu predáva vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak predávajúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju môže prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar zvýšené hodnoty, obchodník o kupujúceho zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.
8.11. Obchodník po predaji profituje z kupovania výťažku z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho predaj a predaj, ak využijete právo na predaj na podiel z výťažku vo vhodnej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru.
8.12. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne ​​oznámiť kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydanou akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodníka nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
8.13. voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Musí svoje dve práva využiť obchodníka najneskôr do mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenie zľavy z ceny alebo vrátenia po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
8.14. Má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak obchodník tovar neopravil ani nevymenil, alebo obchodník odmietol vadu odstrániť na základe bodu 8.8. alebo má tovar rovnakú vadu napriek opravám alebo výmene tovaru, alebo je vadou takej závažnej povahy, že ovplyvňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny, resp. odstúpenie od zmluvy, alebo obchodník vyhlásil, resp. je to z vhodných okolností, pokiaľ vyhovuje vadu neodstráni v najbližšej lehote alebo bez závažného závažného kupujúceho.
8.15. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, môže odstúpiť mimo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy len ak nie je možné odkázať na to, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
8.16. nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 8.14., ak sa dokúpi spolupodieľal sa na vzniku vady, alebo ak je vada zanedbateľná.
8.17. Obchodník po odstúpení od zmluvy kupuje a vrátený tovar späť obchodníkovi vráti kupujúcemu z kúpy cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru alebo po dodaní, že kupujúci tovar predáva obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti výhodnú cenu kupu do rovnakého spôsobu, pokiaľ ide o využitý čas pri platení kúpnej ceny, pokiaľ ide o výhodnú výhodu s iným spôsobom úhrad.
8.18. Na vybavovanie zodpovednosti za vady sa vzťahuje čl. 8. týchto obchodných podmienok. bol riadne oboznámený a informovaný o podmienkach a spôsobe uplatňovania zodpovednosti za vady tovaru vrátane údajov o tom, kde možno zodpovednosť za vady splniť tak, že sa hodia tieto obchodné podmienky na správnu stránku elektronického obchodu obchodníka a možnosť nákupu v čase pred odoslaním objednávky. prečítať.
8.19. Zodpovednosť za vady sa týka obchodníka s tovarom zakúpeného v rámci elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
8.20. Ak tovar vykazuje vady, môže využiť využiteľnosť za vady v prevádzkovom obchodníkovi alebo u určenej osoby tak, že doručí tovar do prevádzkového obchodníka alebo prevádzkarne určenej osoby a doručujúceho obchodníka, resp. Osobnej osobe sa prejaví úžitok použiť svoje právo (ďalej len „Oznámenie o vytknutí“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie zodpovednosti za vady, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka. Obchodník odporúča tovar pri jeho zasielaní poistiť. Zásielky na dobierku obchodníka ani určená osoba nepreberá. je povinný v Oznámení o odstránení vád pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vád tovaru; zároveň dodáva, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 623 Občianskeho zákonníka platí. Zoznam určených osôb je uvedený na webovej stránke elektronického obchodu alebo ktorému kupujúcemu zašlete jeho žiadosť obchodníka.
8.21. Konanie týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, ktorý sa dá doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o vydržaní vady tovaru obchodníkovi alebo určenej osobe,
b) doručenie tovaru od obchodníka alebo určenej osobe.
8.22. Ak je vytknutie vady tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi alebo ktorý je permanentne súčasťou zabudovaného tovaru, je okrem splnenia podmienok podľa bodu 8.21. písm. a) povinných podmienok poskytnúť všetku túto obchodnú súčinnosť na vykonanie obhliadky tovaru obchodníkom alebo treťou osobou určenou obchodníkom. Konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však ide o obchodníka alebo ním určenú tretiu osobu, napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany požadovaného nezabezpečí vykonanie obhliadok v primeranej lehote, avšak do 10 pracovných dní od doručenia Oznámenia o vytknutí vady obchodníkovi, konanie začína dňom doručenia Oznámenia obchodníka.
8.23. Obchodník pri odstránení vád odstrániť odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si to vyžaduje výmena alebo oprava tovaru.
8.24. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou, alebo inštaláciou tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb v zmysle § 619 ods. 4 Občianskeho zákonníka.
8.25. je vhodné rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka platí a zároveň je povinná informácia o svojom rozhodnutí doručiť obchodníkovi, resp. oprávnenej osobe. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka je obchodník alebo osoba povinná určiť spôsob vybavenia zodpovednosti za vady.
8.26. Zodpovednosť sa nevzťahuje na vady, na základe ktorých si obchodník s obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy dohodol cenu, vzhľadom na ktorú s prihliadnutím k tejto okolnosti musel odísť.
8.27. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak nechcete uplatniť svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru do plnenia zodpovednosti obchodníka za vady tovaru,
b) ak je vadou tovaru mechanického tovaru predávajúceho,
c) ak vadu tovaru vychádza z tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a spôsobenými vplyvmi prirodzeného prostredia,
d) ak vada tovaru vzniká neodborným zaobchádzaním, obslúhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
e) ak vadí tovar spôsobený nadmerným zaťažením alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii (napr. návod na montáž, návod na údržbu) alebo všeobecnými zásadami bežného používania tovaru,
f) ak vada tovaru vznikla porucha tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými,
g) ak vada tovaru vznikla náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
h) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, vznikla vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo inou vyššou mocou,
i) ak vada tovaru zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť pri neskorej zásielke tovaru a ktorú neoznámil obchodník s bodom 5.9. v čase jeho prevzatia kupujúcim.
8.28. O výsledku vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady bude obchodník kupujúcim povinný po ukončení konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení vytknutia zodpovednosti za vady.
8.29. Zasielané tovary športovej výživy, potraviny v košíkoch a krmivách pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje obchodníka kupujúceho, alebo e-mailom a zásielkou je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.30. Vybavenie uplatnenej zodpovednosti za vady sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o odstránení vady a v potvrdení o odstránení vady tovaru podľa bodu 8.5.. týchto obchodných podmienok.
8.31. Oprávnenie zákazníka na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal obchodníka o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok konania o zodpovednosti za vady bude jedno opätovné vytknutie tej istej jedinej odbornej vady (nie vady rovnakého druhu) bez predloženia znaleckého odborného posudku alebo stanoviska vydanými akreditovanou, autorizovanou alebo notifikovanou osobou, zamietnuté.
8.32. Ustanovenia čl. 8. tieto obchodné podmienky výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

9. Osobné údaje a ich ochrana

9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kúpiť je pre účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je fyzická osoba, povinný obchodníkovi v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujete pre účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný obchodníkovi v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.
9.3. ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže kedykoľvek zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti "Používateľský profil".
9.4. Obchodník oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), ( ďalej len „Nariadenie“), obchodník ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje zákazníka bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, pričom spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávaným obchodníkom v rámci predzmluvných vzťahov s kupujúcim a spracúvaním osobných údajov kupujúceho je potrebné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje ako jedna zo zmluvných strán.
9.5. V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže obchodník po doručení objednaného tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. služieb.
9.6. Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými kupujúcimi zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.7. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, budú osobné údaje získavať tieto výlučne na účel uvedený v obchodných podmienkach.
9.8. Obchodník vyhlasuje, že na iné účely, ako je uvedené v obchodných podmienkach, bude získavať tieto osobné údaje vždy na základe konkrétneho účelu a zabezpečiť, že zároveň tieto osobné údaje budú využívať a využívať zdrojov, ktorý zodpovedá na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
9.9. bude možné pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčok pred odoslaním objednávky potvrdil, že obchodník mu dostatočne, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných podmienok preukazujúce totožnosť obchodníka,
b) kontaktné údaje obchodníka, resp. zodpovednej osoby obchodníka,
c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretá zmluva obchodníka s kupujúcim a medzi zmluvnou základňou spracúvania osobných údajov,
d) že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a objednávky je povinný poskytnúť,
e) ak spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f) Nariadenia, že oprávneným záujmom, ktorý obchodník sleduje, je priamy marketing,
f) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručuje kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
9.10. Obchodník vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude sa konať, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
9.11. Obchodník v súlade s Nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúvajú, nasledujúce informácie:
a) zhoda a kontaktné údaje obchodníka a v príslušnej časti zástupcu obchodníka,
b) kontaktné údaje prípadne zodpovednej osoby,
c) účely spracúvania, na ktoré sú určené osobné údaje, ako aj právny základ spracúvania,
d) ak spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje obchodníka alebo tretia strana,
e) okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
f) v relevantnom prípade informácie o tom, že obchodník zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie,
g ) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
h) informácie o existencii práva od obchodníka s prístupom k jeho osobným údajom a právam na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo namietania práva proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,
i) právo podávať sťažnosť dozornému orgánu,
j . ) informácie o tom, či ide o poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, ktorá je potrebná na získanie osobných údajov, ako aj možné následky neposkytnutia osobných údajov,
k) existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;
získať má právo získať od obchodníka kópiu osobných údajov, ktoré spracujú a majú právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za ďalšie kópie o ktoré môže požiadať obchodník účtovať poplatok administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
9.12. Ak ponúkate svoje právo podľa bodu 9.11. písomne ​​alebo elektronicky az obsahu jeho žiadostí vyplýva, že platí svoje právo podľa bodu 9.11., žiadosť považuje za podanú podľa tohto nariadenia.
9.13. má právo u obchodníka namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých sa predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v ktorom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci namietne takéto spracúvanie, obchodník ukončuje spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia získavať obchodníkov a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa na takéto účely už nebudú vzťahovať.
9.14. pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môžu podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môžu byť oprávnené.
9.15. Obchodník prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode 9.11. v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Obchodník poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa dohodne.
9.16. Informácie o opatreniach, ktoré prijímajú na základe žiadosti, poskytne obchodník kupujúcemu bez náhradného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadostí.
9.17. Obchodník oznamuje kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov predpokladá, že osobné údaje nasledovným budú poskytnuté a sprístupnené tretím stranám, resp. okruhom príjemcov:
Slovenská pošta, as, so sídlom Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36 631 124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel: Sa, Vložka č. 803/S
GLS General Logistics Systems Slovakia sro, so sídlom Budča 1039, 962 33 Budča, IČO: 36 624 942, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel: Sro, Vložka č. 9084/S

10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

10.1. Ak obchodník nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, dodávateľov tovaru, alebo dodávateľov, dovozcov alebo dodávateľov tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal dôležité zmeny, ktoré znemožňovali plnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo iba nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, je povinný obchodník o túto správnu vec zadať a zároveň je povinný kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, resp. stornovať objednávku ak kúpna zmluva ešte nebola uzavretá. Stornovať objednávku môže byť doručené e-mailom. V prípade, ak kupujete v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy av prípade, ak kupujúci už uhradil cenu alebo jej časť, obchodník je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
Ak obchodník z uvedených dôvodov nie je schopný dodať vyššie kupujúcemu tovar v cene, ktorý je uvedený v objednávke a túto skutočnosť oznámi kupujúcemu pred záväznú akceptáciu objednávok, obchodník nie je povinný akceptovať návrh na uzavretie kúpnej zmluvy.
V prípade, ak kúpi odstúpi od kúpnej zmluvy, resp. stornuje objednávku z dôvodov uvedených v tomto bode týchto obchodných podmienok, je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v zmluve bez pôžičky odkladu platí však v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakého druhu, ktorý použil pri svojej predaji platbe, pokiaľ ide o tovar, ktorý sa nedohodne na iný spôsob vrátenia bez toho, aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.
10.2 je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 19 a nasl. Zákona v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služieb alebo zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak obchodník včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 15 Zákona.
10.3. má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovaru rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom je obvyklý pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v potrebnom rozsahu na zistenie vlastností, vlastností a funkčnosti tovaru.
10.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď končí dobitie dotknutej tretej osoby s výnimkou dopravcu prevezme časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovar objednaného tovaru v objednávke predávajúcej oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) na zmluvu tovar dodáva opakovane. počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
10.5. možno odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.6. zabezpečené právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v podobe alebo v podobe trvanlivého zápisu. použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok.
10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných podmienok musí obsahovať informácie, na základe ktorých obchodník dokáže jednoznačne a bez akýchkoľvek pochybností identifikovať objednávku a produkt, ktorý chce zákazníka vrátiť. Takými sú napr. aj informácie požadované vo vzorovom formulári na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorá tvorí prílohu č. 1 obchodných podmienok: identifikácia týchto kupujúcich, dátum prípadne číslo objednávky, názov a špecifikácia tovaru. Odporúčame uviesť aj preferovaný spôsob, akým má obchodník vrátiť už plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
10.8. Obchodník je povinný po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivé doručenie, ak odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v on-line rozhraní obchodníka.
10.9. Ak kupujúci odstúpi z kúpnej zmluvy, zruší sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisí s kúpnou zmluvou, z ktorej skončí. To neplatí, ak sa zmluvné strany dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Od kupujúceho nie je možné žiadne minimálne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrad nákladov a platieb uvedených v ust. § 21 ods. 3 a 5, priem. § 22 ods. 3 Zákona a ceny za službu, ak je predmetom poskytnutia zmluvy služby a došlo k úplnému poskytnutiu služieb.
10.10. je povinný bez náhrady odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu prevádzkovateľa alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu obchodných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu v posledný deň lehoty.
10.11. je povinný doručiť obchodníkovi tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
10.12. Odporúčam sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku obchodníka nepreberá. Obchodník je povinný bez náhradného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupu všetkým platbám, ktoré od neho prijali na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iné náklady a poplatky . Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto podmienok obchodných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci neprekáže zaslanie tovaru obchodníkovi, iba obchodník navrhuje, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
10.13. Obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy odstúpil z celej zmluvy uzavretej na diaľku ale odstúpil iba vo vzťahu ku konkrétnemu produktu. Obchodník nemôže kupovať účtovať dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
10.14. Obchodník nie je povinný uhradiť dodatočné náklady, ak si vybrať použiť iný spôsob dodania ako vhodný spôsob dodania ponúkaný obchodník. Dodatočný náklad sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie , ktorý si zvolíte alternatívny spôsob nákupu a nákladu na dlhšie dodania ponúkaný obchodníkom.
10.15. znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) Zákona.
10.16. zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec použitia potrebného na nájdenie vlastností a funkčnosti tovaru. zodpovedný nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si obchodník nesplní informačnú povinnosť, že práve potrebuje odstúpiť od zmluvy podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.17. Obchodník je povinný nahradiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar svojho rovnakého spôsobu, aký využíval pri platení, pokiaľ je spotrebný tovar nedohodnutý iným spôsobom, pretože kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované poplatky.
10.18. V prípade, že kupujúci odstúpi zo zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je tovarom, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupovať kupujúcemu obchodníkovi:
a) hodnotu, o ktorú znížila hodnotu tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
b) nákladov, ktoré vznikli obchodníkovi v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru.
je povinný platiť v zmysle tohto bodu obchodných podmienok uhradiť obchodníkovi náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.19. Jednostranné pohľadávok obchodníka započítanie, ktoré vzniklo odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1 Zákona sa zakazuje.
10.20. V súlade s ust. § 19 ods. 1 Zákona kupovať nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
• dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúci alebo tovar vyrobený na mieru,
• dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlej kontrole kvality alebo skaze,
• dodanie tovaru uzavretého v zmluvnom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov bol ochranný obal po dodaní porušený,
• dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju hodnotu môže byť zmiešaný s iným tovarom,
• poskytovanie služieb, ak sa jej poskytovanie začalo s výrazným súhlasom kupujúceho a vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po plnom poskytnutí služieb, ak došlo k úplnému poskytnutiu služieb,
10.21. Ustanovenia čl. 10. tieto podmienky obchodných zásad neplatia pre subjekty nespĺňajúce definície spotrebiteľa uvedeného v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

11. Záverečné ustanovenia

11.1. V prípade ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, jej zmena musí mať písomnú formu.
11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Zz o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Zz o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Zz v znení neskorších predpisov a Zákona.
11.4. Spotrebiteľ má právo požadovať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník ruší iné práva spotrebiteľa. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnych riešeniach spotrebiteľských sporov ao zmene a doplnení niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia POBox 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/ ); má právo voľby, podľa spotrebiteľa uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
11.5. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne svojho sporu využiť platformu na riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
11.6. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupovaniu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.7. Budem pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby som zaškrtol políčka, že sa s týmito obchodnými podmienkami potrebujem, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasím.

 


Príloha č. 1
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku)

Potraviny Fresh KA-COMP, Janík 136, 04405 Janík

Týmto oznamujem/oznamujeme (*), že odstupujem/odstupujeme (*) od kúpnej zmluvy o dodanie alebo poskytnutie tohto produktu: ..............

Dátum objednania/dátum prijatia (*) ..............

Meno spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) ...............

Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) ...............

Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..........................

Dátum ...................
(*) Nehodiace sa prečiarknite.

 

Príloha č. 2
Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy

1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy

Ak nakupujete ako spotrebiteľ, máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služieb alebo odo dňa uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči.

Zároveň je potrebné upozorniť, že  právo na odstúpenie od zmluvy nevzniká automaticky, ale len v dohodnutých alebo stanovených prípadoch . Jeden z takýchto prípadov je právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní, ktoré vznikajú, keď spotrebiteľ nakupuje tovar alebo služby cez internet.

V prípade, ak  tovar  nakupujete v súvislosti s vašou podnikateľskou činnosťou (o čom rozhoduje uvedenie IČO na faktúru),  právo na odstúpenie  nevzniká, keďže obchodný zákonník túto možnosť neumožňuje.  Právo na odstúpenie od zmluvy nemá ani podnikateľ ,  napr .  SZČO, ktorý v eshope zakúpi tovar  “ na IČO ”.


Pri uplatnení odstúpenia od kúpnej zmluvy od nášho práva na toto právo o svojom rozhodnutí odstúpiť kúpnu zmluvu jednoznačným spôsobom (napr. listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adrese:
Potraviny Fresh KA-COMP, Janík 136, 04405 Janík, Slovenská republika
email : ka-comp(@)ka-comp.sk
Mobil: 0911397609
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sme Vám odoslali alebo zaslali, a ktorý sa nachádza ako príloha č. 1 obchodných podmienok. Jeho použitie však nie je povinné. V prípade záujmu máte možnosť vyplniť a zaslať vzorový možnosť na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy aj elektronicky prostredníctvom webového sídla nášho internetového obchoduwww.ka-comp.sk  Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám potvrdíme e-mailom, resp. na inom trvanlivom obale.
Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie tým o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Ak je predmetom kúpnej zmluvy kúpa tovaru, môžete od kúpnej zmluvy odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa na dodatočné náklady, ak ste zvolili iný druh doručenia, ako rovnaký spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Ich úhrada bude rovnaký spôsob, aký ste použili pri rovnakej platbe, pokiaľ ste to vyjadrili rovnako s iným spôsobom platby, a to bez účtovania ďalších poplatkov.
S vrátením platieb môžeme čakať do vrátenia tovaru na našu adresu, alebo doplatia, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu sídla spoločnosti bez náhradného odkladu av každom prípade do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred náhradm 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Vás, že v prípade odstúpenia od zmluvy zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním v čase jeho prevzatia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Ak ste požiadali o poskytnutie služieb počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, máte povinnosť uhradiť nám cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa, kedy ste nám oznámili Vaše rozhodnutie odstúpiť od tejto zmluvy.

 

 

Aktualizované dňa 01.07.2024.

 

 

Váš on-line formulár:  http://ka-comp.reklamacie.sk

Ak chcete reklamovať u nás zakúpený tovar, kliknite na nasledujúci text "Nová reklamácia" a vyplňte formulár. Následne vytlačte sprievodný list reklamácie, ktorý doručíte na určené miesto reklamy s reklamovaným tovarom ako doklad o zakúpenom tovare (kópie faktúry, pokladničného dokladu).
Nová reklamácia

Reklamovaný tovariš posielajte na: Karol Krumphanzl KA-COMP, Janík 136 04405 Janík

 

Predavajuci: Karol Krumphanzl KA-COMP,  námestie Mieru 7, 045 01 Moldava nad Bodvou

Zapísaný v živnostenskom registri 830-12834, č. OŽP - C/2007/03113-2/CR1K

 IČO: 43 765 777, DIČ: 1078682022, IČ DPH: SK 1078682022

 

Reklamačný poriadok